Blogi

26.6.2014

Infograafi: UKKO.fi käyttäjäkyselyn tulokset

UKKO.fi:n kaiken toiminnan lähtökohtana on aina ollut asiakastyytyväisyyden jatkuva kehittäminen. Haluamme, että palvelumme on mahdollisimman helppokäyttöinen, mutta samalla monipuolinen. Lisäksi pyrimme olemaan markkinoiden edullisin toimija. Näiden asioiden kanssa tasapainoileminen ei ole aina helppoa. Tämän vuoksi teemme vähintään kaksi käyttäjäkyselyä vuodessa, sekä pyydämme kommentteja uusiin ominaisuuksiin. Lisäksi sivustollamme on erillinen kehitysehdotukset -osio, jonne kuka tahansa voi käydä lisäämässä kommentteja ja ideoita palvelun toimintoihin liittyen.

UKKO.fi Käyttäjäkysely

Kesäkuun puolessavälissä lähetimme jälleen käyttäjäkyselyn. Esittelen tässä hieman kyselyn tuloksia.

Yksi tärkeimmistä palveluamme kuvaavista luvuista on käyttäjiemme antama yleisarvosana. Uusimmassa kyselyssä yleisarvosanamme oli 8,5. Se on täysin sama kuin puoli vuotta sitten tehdyssä kyselyssä. Tavoitteenamme on ollut nostaa arvosana yli yhdeksikköön. Haluamme olla se koululuokan ärsyttävä tyyppi, joka osaa kaiken ja tietää kaiken.

Miksi käyttäjien tyytyväisyys palveluun ei ole kasvanut?

Viimeisen puolen vuoden aikana käyttäjämäärämme on kuitenkin tuplaantunut ja tämä on aiheuttanut jonkin verran lisäpaineita. Olemmekin palkanneet yritykseemme muutaman uuden työntekijän. Lisäksi olemme tehneet valtavia muutoksia järjestelmämme konepellin alle. Näiden muutosten tulokset näkyvät toivottavasti aikaisempaa mukavampana käyttökokemuksena ja siten nostavat arvosanaa seuraavassa kyselyssä.

Huomasimme myös selvän yhteyden palvelun käyttöajan sekä tyytyväisyyden kesken. Yli puoli vuotta palvelua käyttäneet henkilöt antoivat positiivisempia vastauksia kuin vasta palveluun liittyneet. Tämä johtuu luultavasti siitä, että toimintamallimme on niin uusi. Käyttäjiemme on ymmärrettävä yrittäjyyden perusasiat, kuten eri arvonlisäverokantojen erot, sivukulujen määrät ja sen, että emme voi maksaa palkkaa ennen kuin asiakas on maksanut laskunsa. Autamme aina parhaamme mukaan näissä asioissa, mutta asioiden sisäistämisessä menee helposti muutama kuukausi.

Parempia vastauksia kysymyksiin

Jatkossa pyrimme viestimään ja opettamaan yhä tehokkaammin käytännön asioista. Olemme aloittaneet tämän työn kirjoittamalla uusiksi lähes kaikki Usein kysyttyä-osion vastaukset. Ne ovat nyt huomattavasti käyttäjäystävällisempiä ja perusteellisempia. Tämä näkyy myös asiakaspalvelun yhteydenottojen määrän pienenemisessä sekä Usein kysyttyä-osion kävijämäärien kasvussa.

Kaiken kaikkiaan kysely antoi meille hyvät arvosanat joka osa-alueella. Saimme myös avoimiin kysymyksiin todella paljon hyviä vastauksia. Olemme poimineet näistä parhaat ideat jo kehitystiimimme käsittelyyn.

Työtä on vielä paljon tehtävänä, mutta tähänastinen työ näyttää jo tuottaneen tuloksia.

Alla olevassa infograafissa on esitetty kyselyn päällimmäisiä huomioita graafisessa muodossa.

Ukko-kayttajakysely

Avatar
Kirjoittaja

Rekisteröidy nyt – Se on ilmaista, nyt ja aina. Saat tunnukset välittömästi.

Kommentit

  1. Minna Lännenmäki sanoo:

    Saako palvelua esitellä ammattiopiston opiskelijoille yhteiskuntaopin tunneilla? Samoin kun esitellään toiminimi, osuuskunta, osakeyhtiö jne.?

    1. Taneli Pasanen sanoo:

      Hei Minna ja kiitos yhteydenotostasi! Toko palveluamme voi esitellä opiskelijoille, se on jopa toivottavaa. 🙂 Olemme käyttäneet viime aikoina termiä kevytyrittäjyys, kun olemme toimintaamme esitelleet.

      Taneli

Kerro mielipiteesi

Kerro mitä ajattelet!

Tilaa blogikirjoitukset sähköpostiisi!

Syötä sähköpostiosoitteesi alla olevaan kenttään ja saat tuoreimmat blogikirjoituksemme suoraan sähköpostiisi kerran viikossa.
Lähetämme uusimmat kirjoitukset joka keskiviikko. Voit lopettaa tilauksesi milloin tahansa.

Lisää aiheesta