Arvioitu lukuaika: 1 minuutti

Mikä ihmeen UKKO?

nainenukko

”Mikä ihmeen UKKO.fi?” Tämä kysymys nousee mieleen lähes kaikille, jotka kuulevat yrityksemme nimen ensimmäistä kertaa.

Nyt on aika nostaa kissa pöydälle ja paljastaa suuri totuus. Asiaa kysellään meiltä lähes päivittäin, joten lienee parempi vastata julkisesti teille kaikille.

Tässä yleisimmät virheelliset olettamukset, jotka liittyvät palvelumme nimeen:

  • UKKO.fi ei ole vain miehille suunnattu palvelu. Emme syrji ketään.
  • UKKO.fi ei ole Ukko ylijumala, ukkosen herra. Emme valitettavasti hallitse säätä.
  • UKKO.fi-hahmon puoliso ei ole AKKA.fi. Tällä hetkellä hahmomme viihtyy sinkkuna.
  • UKKO.fi ei ukota, olemme rehellinen ja luotettava palvelu.

UKKO.fi-nimen tausta

Mutta mistä UKKO.fi:n nimi sitten oikein on peräisin?

Ukko on vanha suomalainen nimi. Ukkoa pidettiin muinaissuomalaisten tärkeimpänä jumalana. Maanviljelijät pyysivät Ukolta eli ukkosen jumalalta sadetta, jotta sadosta tulisi hyvä.

Valitsimme UKKO.fi-nimen, koska haluamme korostaa palvelumme suomalaisuutta ja kertoa olevamme kotimainen palvelu. Tämän johdosta esittelemme ylpeinä myös Suomalaisen Työn Liiton meille myöntämää Avainlippu-tunnusta.

Haluamme työllistää suomalaisia ja olla mukana luomassa suomalaisia menestystarinoita.

Tavoitteenamme on myös lisätä yrittämisen kulttuuria Suomessa.

Tämän vuoksi puhumme paljon yrittäjyydestä ja olemmekin lanseeranneet oman kevytyrittäjyys-termin laskutuspalveluiden kautta toimiville työntekijöille.

Sattumalta myös yhden UKKO.fi:n perustajan nimi on Ukko. Ukolla sattui vielä olemaan hallussa omaan nimeään kantava verkkotunnus UKKO.fi. Ukko ei itse ollut aluksi kovin innoissaan omaa nimeään kantavan yrityksen perustamisesta, mutta saimme hänet kuitenkin suostuteltua.

Nimivalinta näyttää olleen erittäin hyvä. Se on helposti muistettava ja selkeä. Myös historian valossa näyttää siltä, että suomalaisen kansanperinteen mukaan nimetyt yritykset menestyvät. Hyviä esimerkkejä ovat Ilmarinen, Sampo, Tapiola, Pohjola ja Lemminkäinen.

Tässä siis lyhyesti tarina UKKO.fi.n nimen takana.  Ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä.

Mitä mieltä sinä olet palvelumme nimestä? Kerro oma mielipiteesi kommenteissa!

Sanna Laitinen

Sannalla on yli 10 vuoden kokemus useilta eri markkinoinnin osa-alueilta, mutta erityisesti Sannaa kiinnostaa digitaalinen markkinointi ja asiakaskokemuksen kehittäminen. Vapaa-ajalla Sanna tykkää rauhoittua luonnon hiljaisuudessa, tappaa viherkasveja ja tutkia uusia paikkoja kameran linssin läpi.

Muita artikkeleita aiheesta Ajankohtaista:

  • Ajankohtaista Oletko jo tavannut uuden työntekijämme Paulan?

    Paula Haukkamaa-Heiskanen on uusi vahvistus UKKO.fi:n asiakaspalvelussa. Huomasimme keväällä, että kovan kasvun vuoksi tarvitsemme lisää apua asiakaspalveluumme. Laitoimme työpaikkailmoituksen mol.fi:hin ja sosiaaliseen mediaan. Saimme yli 100 hakemusta ja joiden joukosta valitsimme Paulan. Kuka Paula oikein on? Päästetään Paula ääneen ja annetaan hänen kertoa hieman itsestään. Paula pähkinänkuoressa “UKKO.fi asiakaspalvelu, Paula..”, kun tämä kuuluu puhelimestasi, olet soittanut UKKO.fi laskutuspalvelun uudelle työntekijälle. Luurin toisesta päästä löytyy silloin…

    Lue lisää
  • Ajankohtaista Yrittäjyyttä yli rajojen: maksuton tapahtuma maahanmuuttajille

    Oletko muuttanut Suomeen ja haluaisit perustaa yrityksen tai kasvattaa nykyistä liiketoimintaasi? UKKO.fi ja YritysVantaa kutsuvat sinut yrittäjyystapahtumaan, jossa tapaat muita yrittäjiä, saat arvokasta tietoa yrittäjyyden muodoista ja konkreettisia vinkkejä oman yrityksesi käynnistämiseen tai kehittämiseen Suomessa. Vantaan Uusyrityskeskus YritysVantaa ja UKKO.fi järjestävät yhteistyössä lämminhenkisen yrittäjyystapahtuman Vantaalla 29.11.2023. Tapahtuma tarjoaa läpileikkauksen yrittäjyyden maailmaan: sen aikana kuullaan puheenvuoroja yrittäjyyden mahdollisuuksista, käytännön vinkkejä uusille…

    Lue lisää
  • Ajankohtaista Yrittäjä saa nyt myös tienata - EVAn selvitys paljasti muuttuneet asenteet

    Elinkeinoelämän valtuuskunta EVA selvitti viime vuonna suomalaisten suhtautumista yrittäjyyteen ja totesi sen muuttuneen myönteisemmäksi verrattuna aiempiin vuosiin. Yrittäjyyden positiivinen vaikutus yhteiskuntaan korostuu nyt vastauksissa aiempaa enemmän. Suomalaiset ovat perinteisesti varovaista kansaa, eikä turhia riskejä ole tapana ottaa. Tämä on ehkä heijastunut myös suhtautumiseen yrittäjyyteen. Yrittäjäksi ryhtyvä joutuu aina heittäytymään, keräämään rohkeutensa ja ottamaan riskin. Varovaisten suomalaisten maltillinen suhtautuminen yrittäjyyteen näkyi…

    Lue lisää