Tähän artikkeliin olemme koonneet usein kysyttyjä kysymyksiä, joita kohtaamme usein työssämme. Jos et löydä vastausta kysymykseesi tästä, olet tervetullut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme! Mitä ennakkoverot ovat? Ennakkovero tarkoittaa nimensä mukaisesti sitä, että yrityksen tuloksen perusteella aiheutuvia veroja maksetaan etukäteen. Aloittavan yrittäjän tulee hakea ennakkoveroa erikseen vaikka yritys olisi merkitty ennakkoperintärekisteriin. Alkaville yrittäjille ennakkovero määrätään sen mukaisesti, mitä yritystä perustettaessa kerrotaan ensimmäisen…
Lue lisää
Tämä artikkeli käsittelee kevytyrittäjyyspalvelun lasktusta. Oletko joskus miettinyt mitä laskullesi tapahtuu ennen kuin siitä voidaan maksaa palkkaa? Se selviää tässä artikkelissa. Lasku lähtee maailmalle Kaikki alkaa tietysti laskun teosta hallintapaneelissa. Kun kevytyrittäjä on tehnyt laskun ja hyväksynyt sen lähetettäväksi eteenpäin, siirtyy se UKKO.fi:n ylläpidon tarkistettavaksi. Jos laskussa on jotain epäselvää, esimerkiksi laskun arvonlisäverokanta näyttää olevan väärin tai laskusta puuttuu tietoja,…
Lue lisää
Toiminimen tilinpäätös saattaa aiheuttaa hämmennystä ja tuntua vaikeaselkoiselta asialta. Onko tilinpäätöksen tekeminen pakollista toiminimelle vai riittääkö toiminimen veroilmoitus päättämään tilikauden? Kokosimme aiheesta lyhyen infopaketin, jotta nämä asiat aukenevat mahdollisimman monelle uudelle toiminimiyrittäjälle. Mikä on tilinpäätös ja miksi sellainen tehdään? Tilinpäätös on virallinen yhteenveto yrityksen päättyneestä tilikaudesta, ja sen tarkoitus on kertoa yrityksen tulos ja varallisuusasema. Tilinpäätös koostuu toiminimiyrittäjän puolelta tuloslaskelmasta,…
Lue lisää