Arvioitu lukuaika: 1 minuutti

Itsenäisen yrittäjän markkinointiopas – Lisää asiakkaita ja rahaa

markkinointiopas-kirja-mockup-2021

Kuukausien urakka on saatu päätökseen. Julkaisimme tänään Itsenäisen yrittäjän markkinointioppaan. Kirjan alaotsikko kuuluu seuraavasti: Näin saat parempia asiakkaita ja enemmän rahaa. Tämä kuvaa kirjan sisältöä täydellisesti. Kirjan lukemisen jälkeen osaat hankkia uusia asiakkaita, jotka maksavat työstäsi enemmän.

Lataa kirja tästä!

Kyselytutkimustemme mukaan markkinointi on kevytyrittäjien suurin ongelma. Meiltä on usein pyydetty apua asiakashankintaan. Yrityksemme ideana on kuitenkin luoda mahdollisimman helppokäyttöinen ja nopea palvelu, jonka avulla yksityishenkilö voi laskuttaa ilman omaa yritystä. Tähän suunnitelmaan ei kuulu markkinoinnin hoitaminen asiakkaiden puolesta.

Miten me edes voisimme markkinoida satoja erilaisia palveluita, joilla kaikilla on omat yksilölliset kilpailuvalttinsa?

Kuten vanhassa sananlaskussa sanotaan:

“Anna miehelle kala ja ruokit hänet päiväksi. Opeta hänet kalastamaan ja ruokit hänet loppuelämäksi”

Me haluamme opettaa käyttäjämme markkinoimaan itseään. Tämä on taito josta on hyötyä koko loppuelämän ajan. Osa käyttäjistämme päätyy yrittäjiksi ja osa palkataan täyspäiväisesti asiakasyritykseen. Markkinointitaidoista on todellista hyötyä myös näissä elämänvaiheissa.

Me olemme hyviä markkinoimaan itseämme. UKKO.fi:n markkinointitiimi on nostanut Kevytyrittäjyyden jo aidoksi vaihtoehdoksi oman yrityksen perustamisen rinnalle. Tämän lisäksi olemme tehneet kymmenen vuoden aikana tuloksellista markkinointia sadoille asiakkaille. Asiakaskuntaan on kuulunut kaikenlaisia yrityksiä pienistä yksitysyrityksistä Suomen suurimpiin pörssiyhtiöidin. Samat perusasiat toimivat kaikkien kohdalla. Kokemuksen perusteella tiedämme mikä on toimii ja mikä on pelkkää myyntipuhetta.

Kirjassa käydään läpi mm. seuraavia asioita:

  • Asiakastiedon keräys liiketoiminnan ytimessä
  • Henkilöbrändäys
  • Markkinointisuunnitelman turhuus
  • Markkinoinnin tulosten seuraaminen
  • Verkostoituminen
  • Täydellisten kotisivujen rakentaminen
  • Hakukoneoptimointi
  • Adwords-mainonta
  • Facebook
  • Twitter

Olemme pyrkineet karsimaan kirjasta pois kaiken turhan. Sisältöä on tiivistetty ja turhaa pönötystä koitettu välttää. Tyypillisistä markkinointikirjoista poiketen olemme kirjoittaaneet selvällä suomen kielellä, dynaamiset ja responsiiviset 360 asteen palvelumuotoilustrategiat on jätetty pois.

Itsenäisen yrittäjän markkinointiopas on hyvä perusteos henkilölle, joka haluaa saada parempia asiakkaita ja lisää rahaa.

Lataa kirja ilmaiseksi tämän linkin kautta: Itsenäisen yrittäjän markkinointiopas – Näin saat parempia asiakkaita ja enemmän rahaa!

PS. Kevytyrittäjyysoppaan lataamiseksi vaadimme joko sähköpostiosoitteen täyttämistä tai sosiaalisen median jakoa. Tällä kertaa kemme vaadi kumpaakaan. Jos kirjasta on sinulle hyötyä, toivomme että jaat sen eteenpäin ystävillesi Facebookissa tai Twitterissä. Kirjan sosiaalisen median luvusta löydät perustelut, miksi tästä on hyötyä myös sinulle.

Muita artikkeleita aiheesta Markkinointi:

  • Markkinointi Freelancerin asiakashankinta - älä unohda näitä, jos haluat lisää asiakkaita!

    Pienyrityksien tapaan useimmat aloittavat freelancerit ja kevytyrittäjät saavat suuren osan asiakkaistaan puskaradion kautta, kun tyytyväiset asiakkaat levittävät tietoa eteenpäin. Word of mouth eli suosittelumarkkinoinnin ohella kannattaa kokeilla seuraavia edullisia markkinointikeinoja, jotta markkinointisi ei jää pelkästään asiakkaittesi varaan. Suosittelumarkkinointi on kuitenkin toimiva keino, joten kannattaa huolehtia myös siitä, että olet valmis suositeltavaksi. Luo brändi Sana brändimarkkinointi saattaa monesta kuulostaa korkealentoiselta. Yksinkertaisimmillaan brändin luomisessa…

    Lue lisää
  • Markkinointi Verkostoidu ja myy enemmän!

    Uudella alalla aloittava kevytyrittäjä on kuin turisti uudessa maassa: vähän hukassa, mutta valmis vastaanottamaan uutta tietoa. Hyvä kartta ja paikallinen opas auttavat pitkälle. Aloittavan kevytyrittäjän on tärkeää saada mahdollisimman nopeasti mahdollisimman paljon kontakteja. Mitä useammalta kollegalta ja potentiaaliselta asiakkaalta saa kommentteja, sitä paremmin omaa palvelua voi kehittää paremmaksi. Jos kukaan ei halua ostaa tuotteitasi, tiedät olevasi menossa täysin väärään suuntaan.…

    Lue lisää
  • Markkinointi Linkedin on paras työkalu työnhakijalle ja yrittäjälle, mutta moni hukkaa siellä mahdollisuutensa – asiantuntija Hannu Pelli kertoo, mitä siellä pitää hoksata

    Verkkoyhteisöpalvelu LinkedIn on tehokkain sometyökalu työnhaussa ja myynnin sekä oman verkoston kasvattamisessa, kertoo rekrytoija, kevytyrittäjä ja Linkedin-asiantuntija Hannu Pelli. Silti liian moni meistä jättää Linkedin-profiilinsa hunningolle. "Omaan profiiliin tulisi suhtautua paitsi ansioluettelona, myös omana digitaalisena käyntikorttina. Yrittäjälle se on lisäksi loistava paikka kertoa ihmisille omasta tuotteesta tai palvelusta." Nyt Pelli kertoo keinot, miten oman Linkedin-profiilista saa täyden potentiaalin irti ja…

    Lue lisää