Arvioitu lukuaika: 1 minuutti

Toiminimen kirjanpidon aloittaminen

toiminimen-kirjanpidon-aloittaminen

Kirjanpito voi tuntua varsin monimutkaiselta kokonaisuudelta, varsinkin uudelle yrittäjälle.

UKKO Toiminimiyrittäjyyden tarkoituksena on helpottaa tuskaasi ja hoitaa työläs kirjanpito puolestasi.

Jotta voimme hoitaa toiminimen kirjanpitosi, tulee sinun täyttää yrityksesi tiedot, sekä opetella luomaan ja vastaanottamaan laskuja. Me hoidamme loput.

Tässä artikkelissa käymme läpi UKKO Toiminimen kirjanpitopalvelun aloittamisen askel askeleelta:

1. Rekisteröidy palveluun

Ennen palvelun käyttöönottoa, sinun tulee rekisteröityä järjestelmäämme.

Voit tehdä sen tästä.

Rekisteröityessä kannattaa kiinnittää huomiota erityisen siihen, että valitset onko sinulla vanha y-tunnus, vai perustammeko sellaisen sinulle. (UKKO Toiminimiyrittäjyyden kautta saat toiminimen ilmaiseksi)

2. Aloita palvelun käyttö:

  1. Kirjaudu sisään palveluun
  2. Lisää yrityksesi tiedot, tarkista erityisesti y-tunnuksesi oikeellisuus! Jos perustit yrityksen kauttamme, päivittyy y-tunnus automaattisesti järjestelmään. Saat y-tunnuksen käyttöösi heti rekisteröitymisen jälkeen.
  3. Rekisteröintivaiheessa pääset antamaan kaiken oleellisen tiedon meille, kuten esimerkiksi aiemman tilitoimistosi tiedot. Mikäli perustat y-tunnuksen kauttamme, ilmoitamme sinut myös alv- ja ennakkoperintärekistereihin automaattisesti.
  4. Mikäli olet itse tehnyt kirjanpidon aiemmin, voimme tehdä kuluvalle vuodelle rästikirjanpidon puolestasi. Lisätietoa löydät hinnasto -sivultamme.
  5. Syötä tositteet palveluumme kuukausittain. Lue täältä tarkemmat ohjeet tositteiden lisäykseen.
    (Vinkkejä tiliöintiin löydät täältä)

3. Luo ensimmäinen lasku

Laskujen lähettäminen on UKKO Toiminimiyrittäjyys -palvelun avulla todella helppoa ja nopeaa! Voit aina lisätä uuden asiakkaan asiakasrekisteriin ja seuraavalla kerralla laskuttaessasi tiedot löytyvät automaattisesti.

  1. Pääset luomaan ensimmäisen laskusi lisäämällä uuden tulon palveluun ja
  2. Valitse kenelle lasku lähetetään ja mitä tuotteita/palveluita laskutetaan.

Laskumme lähtevät aina järjestelmästämme saman päivän aikana, riippumatta laskutustavasta.

4. Vastaanota laskut suoraan järjestelmään

UKKO Toiminimiyrittäjyys tarjoaa mahdollisuuden vastaanottaa kaikki laskut suoraan järjestelmäämme. Näin laskut löytyvät aina samasta paikasta, eikä niitä tarvitse erikseen skannailla ja tallentaa.

  1. Ostolaskupalvelumme avulla saat helposti kaikki laskusi samaan paikkaan ja näet taloutesi reaaliaikaisesti paikasta riippumatta.
  2. Lähetä asiakkaillesi tieto uudesta laskutusosoitteestasi.

Näin helppoa palvelumme käyttö oikeasti on!

Eri yrityksillä on erilaisia tarpeita ja pyrimme vastaamaan näihin mahdollisimman kattavasti.

Löydät sivustoltamme vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin.

Jos kuitenkin jokin jäi vielä mietityttämään, niin ole rohkeasti yhteydessä asiakaspalveluumme.

UKKO Toiminimiyrittäjyyden asiakaspalvelu auttaa sinua arkisin klo 9-16 puhelimitse numerosta 09 427 208 61 ja sähköpostitse asiakaspalvelu@ukkopro.fi.

Muita artikkeleita aiheesta Taloushallinto:

  • Taloushallinto ALV-rekisteri: Miksi alv-rekisteriin ilmoittautuminen kannattaa?

    Kun mietit, pitäisikö liittyä ALV-rekisteriin ja mikä arvonlisäverorekisterin merkitys on yrittäjän näkökulmasta, olet päätynyt oikeaan osoitteeseen. Me kerromme sinulle, kuinka hyödyt ALV-rekisteriin liittymisestä merkittävästi. Mikä on ALV-rekisteri? ALV-rekisteri on Verohallinnon ylläpitämä rekisteri, johon on koottu kaikki ALV-velvolliset yritykset. Milloin arvonlisäverorekisteriin liittyminen on pakollista? ALV-rekisteri eli arvonlisävelvollisten rekisteri on pakollinen yrittäjille, joiden liikevaihto eli tuttavallisemmin myynti ylittää tilikauden aikana 20 000…

    Lue lisää
  • Taloushallinto Usein kysytyt kysymykset UKKO Yrittäjä-palvelusta toiminimiyrittäjälle

    Tähän artikkeliin olemme koonneet usein kysyttyjä kysymyksiä, joita kohtaamme usein työssämme. Jos et löydä vastausta kysymykseesi tästä, olet tervetullut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme! Mitä ennakkoverot ovat? Ennakkovero tarkoittaa nimensä mukaisesti sitä, että yrityksen tuloksen perusteella aiheutuvia veroja maksetaan etukäteen. Aloittavan yrittäjän tulee hakea ennakkoveroa erikseen vaikka yritys olisi merkitty ennakkoperintärekisteriin. Alkaville yrittäjille ennakkovero määrätään sen mukaisesti, mitä yritystä perustettaessa kerrotaan ensimmäisen…

    Lue lisää
  • Taloushallinto Verkkolaskun lähettäminen on helpompaa kuin uskotkaan ja se säästää aikaa, vaivaa, rahaa ja huteja – luontokin kiittää

    Verkkolaskujen maksaminen onnistuu nopeammin sähköpostilaskuihin verrattuna ja tulee halvemmaksi kuin paperilla lähetettävät laskut. Nyt on korkea aika ottaa verkkolaskun lähettäminen haltuun ja hyödyt talteen asiantuntijan avustuksella. Monelle yrittäjälle verkkolaskun lähettäminen on jo tuttua juttua, sillä laki uudesta verkkolaskutuslaista astui voimaan jo vuoden 2021 huhtikuussa. Tuosta hetkestä lähtien laki on siis velvoittanut, että kaikkien suomalaisyritysten tulee pystyä käytännössä lähettää yritysasiakkaalleen lasku…

    Lue lisää