Arvioitu lukuaika: 1 minuutti

Oletko jo tavannut uuden työntekijämme Paulan?

paula-profiilikuva

Paula Haukkamaa-Heiskanen on uusi vahvistus UKKO.fi:n asiakaspalvelussa. Huomasimme keväällä, että kovan kasvun vuoksi tarvitsemme lisää apua asiakaspalveluumme. Laitoimme työpaikkailmoituksen mol.fi:hin ja sosiaaliseen mediaan. Saimme yli 100 hakemusta ja joiden joukosta valitsimme Paulan. Kuka Paula oikein on? Päästetään Paula ääneen ja annetaan hänen kertoa hieman itsestään.

Paula pähkinänkuoressa

“UKKO.fi asiakaspalvelu, Paula..”, kun tämä kuuluu puhelimestasi, olet soittanut UKKO.fi laskutuspalvelun uudelle työntekijälle. Luurin toisesta päästä löytyy silloin keski-ikäinen iloinen nainen.

Aloitin tehtävässä toukokuun 2014 lopulla ja ensimmäinen kuukausi on nyt takana. Ensimmäiset viikot ovat menneet aivan kuin heilahtamalla, vaikka työhön tutustuminen on ollut aika ajoin melkoista punnerrusta. Puhelimessa puhuminen on aina ollut minulle helppoa ja olenkin toiminut erinäisiä vuosia asiakaspalvelutehtävissä ennen UKKO.fi:lle tuloani. Uusia haasteita luo koko laskutuspalvelukonseptin uutuus. Olen saanut vastata tähän mennessä satoihin kyselyihin ja samalla kun olen neuvonut käyttäjiä, olen itsekin oppinut kokoajan alasta lisää.

Miten ensimmäinen kuukausi on sujunut?

Olen nauttinut työstäni ja työympäristö on jotain sellaista mitä en ole koskaan ennen kokenut. Vaikka työtahdin määrittelee puhelin ja sähköposti, olen saanut tutustua ihan omaa luokkaansa oleviin työkavereihin. Olen huomannut taas että, työssä voi oikeasti olla hauskaa ja että välillä saa nauraa niin että vedet juoksevat silmistä. Työkaverini ovat minua nuorempia (siis paljon!!), mutta se on minulle ollut vain pohjattoman rikkauden lähde. Vaikka töitä paiskitaan välillä ihan urakkatahdilla on hiljaisempina hetkinä aikaa rupatellakin.

Olen aikaisempina vuosina työskennellyt isoissa yrityksissä, joissa yksilö yleensä katoaa massaan, mikä toisaalta on siunaus ja toisaalta kirous. Tällä kertaa työskentelen pienessä työyhteisössä, jossa voi sanoa, että kaikki tekevät kaikkea ja saa olla oma persoonallinen yksilönsä, vaikka samalla puhalletaan kaikki yhdessä samaan hiileen.

Terveiset kaikille käyttäjille, uusille ja vanhoille: Soitellaan!

Paula

Muita artikkeleita aiheesta Ajankohtaista:

  • Ajankohtaista Uusi eläketulkinta ei tee itsensä työllistäjistä väliinputoajia

    Yle julkaisi verkossa 6.5. artikkelin ”Tuore vakuutusmuutos tekee itsensä työllistäjästä väliinputoajan: ’Freelancer ei ole oikea yrittäjä’”. On totta, että työeläkeyhtiöiden uusi tulkinta kevytyrittäjien eläkevakuuttamisesta on iso muutos. Artikkelissa haastateltavat antavat kuitenkin ymmärtää, että tämä muutos poistaisi monien kevytyrittäjien toimintaedellytykset. Tämä ei pidä paikkaansa. On tärkeää, että tästä asiasta keskustellaan, sillä se koskettaa lähes 100 000 suomalaista itsensä työllistäjää. Kyse on…

    Lue lisää
  • Ajankohtaista Löydä motivaatiosi ydin ja tee yrittäjänä tulosta!

    Jokainen yrittäjä tarvitsee tulosta ja motivaatiolla on tässä keskeinen rooli. UKKO.fi ja Teoiksi järjestävät ukkolaisille kurssin, jonka aikana opit, mistä yksilölliset motivaatiotekijät muodostuvat ja miten niitä voi hyödyntää yrittäjyyden voimavarana entistä kirkkaammin. Motivaatiotekijät tunnistamalla opit johtamaan itseäsi ja omaa työtäsi yrittäjänä kohti haluttuja tuloksia ja aikaansaamisen taitoa. Älä jätä tätä tilaisuutta käyttämättä! Intensiivisessä lyhytkoulutuksessa: • Jaamme näkökulmia ja oivallutamme yksilöllisten…

    Lue lisää
  • Ajankohtaista UKKO.fi on mukana asiakaspalveluviikon vietossa 5.–9.10. – “Erinomaisen aspasta tekee sen monipuolisuus”

    Ensi viikko 5.–9. lokakuuta on kansainvälinen asiakaspalveluviikko. Myös me UKKO.fi:llä osallistumme sen viettoon, ja se näkyy muun muassa somekanavillamme – seuraile siis niitä! Loistava asiakaspalvelu on yritykselle kilpailuvaltti, ja teemaviikon tarkoituksena onkin antaa asiakaspalvelulle sen ansaitsemaa tunnustusta. Asiakaspalveluviikko on alun perin lähtöisin Yhdysvalloista, ja kansainvälisesti sitä on vietetty 1990–luvulta lähtien. Suomessa sitä edistää Wakaru Asiakaspalveluverkosto eli Wave, joka tänä vuonna kutsui siihen…

    Lue lisää