Arvioitu lukuaika: 2 minuuttia

Mitä kaikkea tapahtui vuonna 2014?

kasvu

Kaunis valkoinen joulu on takanapäin ja jouluruokia on vedetty enemmän kuin laki sallii. Uuden vuoden kunniaksi istahdimme vielä hetkeksi alas ja kävimme läpi mitä kaikkea ehtikään viime vuoden aikana tapahtua.

 

Alkuvuosi messujen ja rekrytoinnin merkeissä

Alkuvuonna olimme mukana monessa tapahtumassa ja näistä suurimmat olivat Lahden Duuniexpo ja Oma Yritys 14-tapahtuma. Meille on tärkeätä osallistua eri puolella Suomea järjestettäviin messuihin ja tapahtumiin, koska monelle kevytyrittäjyys on täysin tuntematon toimintamalli ja tapahtumien avulla saamme levitettyä ilosanomaamme mukavasti eteenpäin.

Keväällä olimme jälleen rekrytoinnin tarpeessa. Huomasimme työvoiman tarpeen asiakaspalvelussamme ja päädyimme palkkaamaan Paula Haukkamaa-Heiskasen. Paula onkin osoittautunut todella hyväksi valinnaksi ja olemme saaneet asiakaspalveluamme tehokkaammaksi.

Kevään aikana toimme palveluumme myös uudistuksen palkanmaksuun. Palvelumme avulla käyttäjät voivat nostaa palkkansa myös Bitcoineina. Tämä uudistus uutisoitiin myös monessa mediassa, mm. Talouselämässä ja  RadioRockissa.

Kesällä julkaisimme Kevytyrittäjän markkinointikirjan

Kesän aikana julkaisimme Kevytyrittäjän markkinointikirjan, koska huomasimme monen käyttäjän kaipailevan vinkkejä oman työn markkinointiin. Haluamme auttaa käyttäjiämme oman työn myynnissä ja markkinoissa ja siksi annoimme kaikki parhaat vinkkimme ilmaiseksi käyttöön. Kirjamme on saanut sosiaalissa mediassa paljon kehuja ja olemme palautteeseen todella tyytyväisiä. Voit ladata markkinointikirjan hallintapaneelin Edut-osiosta.

Alkukesästä teimme myös käyttäjäkyselyn, jonka tulokset olivat erittäin positiivisia. Tässä muutama ilahduttava tieto kyselystämme:

  • 96,4% käyttäjistämme suosittelisi palveluamme ystävälleen
  • 98,2% vastaajista pitää palvelumme käytön aloittamista melko tai todella helppona
  • 95,4% mielestä laskun luominen ja lähettäminen ei ole hankalaa.

Olemme tehneet paljon työtä palvelumme helppouden parantamiseksi ja ylläolevat tulokset kertovat siitä, että tekemämme kehitystyö on ollut tehokasta. Hallintapaneelimme ulkoasu koki myös suuren muutoksen elokuun lopussa.

Loppuvuoden aikana hienoja merkkipaaluja

Loppuvuoden aikana saavutimme yhden hienon merkkipaalun. Lokakuun lopussa saimme täyteen 10 000 laskutettua asiakasta. Palvelustamme on siis lähtenyt laskuja 10 000 eri toimeksiantajalle. Tämä on meille erittäin hieno saavutus. Facebookissa olemme saaneet myös 5 000 tykkääjää ja Twitterissä 1 000 seuraajaa täyteen. Nämä ovat meille myös hienoja lukuja, koska haluamme olla aktiivinen toimija sosiaalisessa mediassa ollaksemme lähellä käyttäjiämme.

Olemme koko vuoden aikana julkaisseet blogissamme yrittäjätarinoita vanhoista käyttäjistämme. Haluamme olla mukana tukemassa suomalaista yrittäjyyttä ja olemme ylpeitä kaikista yrittäjistä, joiden tarinassa olemme saaneet olla mukana. Voit lukea yrittäjätarinoitamme tästä.

Vuosi 2014 on ollut meille kaiken kaikkiaan erittäin positiivinen. Saimme vuoden 2014 aikana noin 6 000 uutta käyttäjää. Ensi vuonna tavoitteenamme on kehittää palveluamme vieläkin paremmaksi, jotta voimme palvella käyttäjiämme entistä tehokkaammin. Olemme todella kiitollisia käyttäjillemme kaikista kehitysehdotuksista. Haluamme niitä edelleen, joten jos sinulla on idea, miten voimme parantaa palveluamme, laita meille asiasta viestiä!

Iso kiitos käyttäjillemme vuodesta 2014 ja menestystä kuluvalle vuodelle!

T: UKKO.fi-tiimi

Kirjoittaja Taneli Pasanen
Muuttuva työelämä, viestintä, digitaalinen markkinointi ja itsensä brändääminen täyttävät teemoina työpäiväni. Vapaa-ajalla kovia juttuja ovat tennis, geokätköily ja seinäkiipeily unohtamatta tietenkään Netflixiä.

Muita artikkeleita aiheesta Ajankohtaista:

  • Ajankohtaista Miltä näyttää UKKO.fin asiakaspalvelijan työviikko? Milka piti Yrittäjyyskoululle päiväkirjaa

    Miltä näyttää UKKO.fin Toiminimiyrittäjiä asiakaspalvelussa auttavan Milkan työviikko? No ei ainakaan tylsältä! Sukella mukaan Milkan arkeen ja ylläty siitä, miten monipuolista asiakaspalvelijan työ voikaan kaikissa erilaisissa tilanteissa olla. Tällä viikolla vietetään kansainvälistä asiakaspalveluviikkoa. Maanantai / Kirjanpidon kiemuroiden selvittelyä Aamu alkaa teekupillisen keittämisellä ja aamupalaverilla, jossa pidetään pikakatsaus sekä oman tiimin viime viikon kuulumisiin että alkavan viikon tuleviin juttuihin. Katsauksen jälkeen…

    Lue lisää
  • Ajankohtaista Musiikkialan isoimpien levy-yhtiöiden parissa yrittäminen oli Henkalle antoisa kokemus

    Pian kolmen vuoden ajan  UKKO.fin kumppanuuksista vastannut Henkka Korpela on toiminut yrittäjänä aiemmalla työurallaan. Kokemukset yrittäjyydestä olivat antoisat, ja yrittäjyyden kautta saadut opit edelleen mielessä. Ne ovat auttaneet Henkkaa paljon nykyisessäkin työssä. Asettuminen yrittäjän saappaisiin on paljon helpompaa, kun itse nähnyt sen maailman. – Nyt olen viime vuodet itse päässyt kannustamaan ja vaikuttamaan muiden onnistumiseen sen oman yrittäjäpolun rakentamisessa. Se…

    Lue lisää
  • Ajankohtaista ALV-muutos: infopaketti pienyrittäjälle ja kevytyrittäjälle

    Yleinen arvonlisäverokanta nousee tämän vuoden syyskuun alusta 25,5 prosenttiin. Tähän asti yleinen arvonlisävero on ollut 24%. Mitä ALV-muutos tarkoittaa pienyrittäjälle ja kevytyrittäjälle? Miten muutokseen tulisi varautua ja mitä toimia se vaatii? Tässä tekstissä käymme läpi arvonlisäverokannan muutoksen vaikutukset kevytyrittäjälle ja pienyrittäjälle. Mikä ihmeen ALV-muutos? Arvonlisäverokantoja on Suomessa käytössä useita ja nyt tehtävä ALV-muutos koskee yleistä kantaa: eli niitä toimialoja, joilla…

    Lue lisää