Arvioitu lukuaika: 1 minuutti

Itsenäisen yrittäjän markkinointiopas – Lisää asiakkaita ja rahaa

markkinointiopas-kirja-mockup-2021

Kuukausien urakka on saatu päätökseen. Julkaisimme tänään Itsenäisen yrittäjän markkinointioppaan. Kirjan alaotsikko kuuluu seuraavasti: Näin saat parempia asiakkaita ja enemmän rahaa. Tämä kuvaa kirjan sisältöä täydellisesti. Kirjan lukemisen jälkeen osaat hankkia uusia asiakkaita, jotka maksavat työstäsi enemmän.

Lataa kirja tästä!

Kyselytutkimustemme mukaan markkinointi on kevytyrittäjien suurin ongelma. Meiltä on usein pyydetty apua asiakashankintaan. Yrityksemme ideana on kuitenkin luoda mahdollisimman helppokäyttöinen ja nopea palvelu, jonka avulla yksityishenkilö voi laskuttaa ilman omaa yritystä. Tähän suunnitelmaan ei kuulu markkinoinnin hoitaminen asiakkaiden puolesta.

Miten me edes voisimme markkinoida satoja erilaisia palveluita, joilla kaikilla on omat yksilölliset kilpailuvalttinsa?

Kuten vanhassa sananlaskussa sanotaan:

“Anna miehelle kala ja ruokit hänet päiväksi. Opeta hänet kalastamaan ja ruokit hänet loppuelämäksi”

Me haluamme opettaa käyttäjämme markkinoimaan itseään. Tämä on taito josta on hyötyä koko loppuelämän ajan. Osa käyttäjistämme päätyy yrittäjiksi ja osa palkataan täyspäiväisesti asiakasyritykseen. Markkinointitaidoista on todellista hyötyä myös näissä elämänvaiheissa.

Me olemme hyviä markkinoimaan itseämme. UKKO.fi:n markkinointitiimi on nostanut Kevytyrittäjyyden jo aidoksi vaihtoehdoksi oman yrityksen perustamisen rinnalle. Tämän lisäksi olemme tehneet kymmenen vuoden aikana tuloksellista markkinointia sadoille asiakkaille. Asiakaskuntaan on kuulunut kaikenlaisia yrityksiä pienistä yksitysyrityksistä Suomen suurimpiin pörssiyhtiöidin. Samat perusasiat toimivat kaikkien kohdalla. Kokemuksen perusteella tiedämme mikä on toimii ja mikä on pelkkää myyntipuhetta.

Kirjassa käydään läpi mm. seuraavia asioita:

  • Asiakastiedon keräys liiketoiminnan ytimessä
  • Henkilöbrändäys
  • Markkinointisuunnitelman turhuus
  • Markkinoinnin tulosten seuraaminen
  • Verkostoituminen
  • Täydellisten kotisivujen rakentaminen
  • Hakukoneoptimointi
  • Adwords-mainonta
  • Facebook
  • Twitter

Olemme pyrkineet karsimaan kirjasta pois kaiken turhan. Sisältöä on tiivistetty ja turhaa pönötystä koitettu välttää. Tyypillisistä markkinointikirjoista poiketen olemme kirjoittaaneet selvällä suomen kielellä, dynaamiset ja responsiiviset 360 asteen palvelumuotoilustrategiat on jätetty pois.

Itsenäisen yrittäjän markkinointiopas on hyvä perusteos henkilölle, joka haluaa saada parempia asiakkaita ja lisää rahaa.

Lataa kirja ilmaiseksi tämän linkin kautta: Itsenäisen yrittäjän markkinointiopas – Näin saat parempia asiakkaita ja enemmän rahaa!

PS. Kevytyrittäjyysoppaan lataamiseksi vaadimme joko sähköpostiosoitteen täyttämistä tai sosiaalisen median jakoa. Tällä kertaa kemme vaadi kumpaakaan. Jos kirjasta on sinulle hyötyä, toivomme että jaat sen eteenpäin ystävillesi Facebookissa tai Twitterissä. Kirjan sosiaalisen median luvusta löydät perustelut, miksi tästä on hyötyä myös sinulle.

Muita artikkeleita aiheesta Markkinointi:

  • Markkinointi Pieni koko on etu – myös asiakkaissa

    Suomalaiset yrittäjät ovat sitkeää tekoa. Samaan aikaan kun monet valittavat suuryritysten vallasta, pienet yrittäjät ja kevytyrittäjät tekevät sitä mitä parhaiten osaavat. Tässä artikkelissa esittelen muutaman esimerkin siitä, miten pienen koon voi kääntää voitoksi. Tee asiat uudella tavalla Kevytyrittäjän ei kannata alkaa kilpailla isoja yrityksiä vastaan heidän omilla keinoillaan. Hintakilpailu ja samoista asiakkaista taisteleminen eivät yleensä koskaa tuota hyvää lopputulosta. Itsensä työllistäjän tulisi…

    Lue lisää
  • Markkinointi Huippumyyjät paljastavat parhaimmat myyntiaseensa – ”Kysyn suoraan teetkö tarjouksen”

    Hiotut myyntitaidot ovat yrittäjälle elintärkeä valtti. Yrittäjyyskoulu haastatteli kolmea huippumyyjää, jotka saavat kaupaksi asuntoja, viinejä ja ilmalämpöpumppuja. Miten he sen oikein tekevät? Huippumyyjä on helppo määritellä. Hän on henkilö, joka saa kaupan kuin kaupan päätökseen ja asiakkaan puolelleen ylittämällä tämän odotukset. Katja Malminen työskentelee ravintolapäällikkönä yhdeksälle Viking Line -ravintolalle ja preppaa tarjoilijoita myyntityössä. Hän saa tarjoilijat uskomaan omaan potentiaaliinsa ja…

    Lue lisää
  • Markkinointi Älä alihinnoittele

    Kenties tärkein sääntö oman työn hinnoittelussa on ‘’Älä alihinnoittele’’.  Alennuksen perässä olevat asiakkaat eivät halua maksaa ja vaihtavat palvelun tarjoajaa heti kun saavat muualta alhaisemman tarjouksen. Sinä kuitenkin tarvitset asiakkaita, jotka ovat valmiita myös maksamaan tekemästäsi työstä. Mieti, keitä haluat asiakkaiksi Valitettavan usein omaa työtään myyvät henkilöt päätyvät laskemaan hintojaan saadakseen asiakkaan. Tarkoituksena on hankkia uusi asiakassuhde, joka tuottaa pitkällä…

    Lue lisää