Arvioitu lukuaika: 1 minuutti

UKKO.fi avaa oman asiakaspalvelunsa koirille – ”lemmikeissä on suuri yrittäjäpotentiaali”

koirat-asiakkaaksi-ukko

UKKO.fi:n Yrittäjyyskoulu kertoi 19. maaliskuuta havannankoira Vilin tarinan. Vili on paitsi somevaikuttaja, myös toiminimiyrittäjä. Vilin yrittäjätarinan esittelyn jälkeen asiakaspalvelun puhelin on soinut kuumana ja nyt UKKO.fi on päättänyt reagoida asiaan.

”Olemme olleet hyvin hämmästyneitä kyselyiden määrästä, mutta toisaalta sosiaalisen median aikana on hyvinkin ymmärrettävää ja luontevaa, että koiratkin tekevät tiliä. Olemme nyt ymmärtäneet, että lemmikeissä on suuri yrittäjäpotentiaali”, kommentoi viestintäpäällikkö Leena Honkajuuri.

Vilin tarinan kertomisen jälkeen UKKO.fi:n kautta on rekisteröity yhteensä 12 koiraa, kolme kissaa, kaksi ponia ja yksi marsu. Toistaiseksi kaikki asiakkaat on otettu avosylin vastaan, mutta juridisesti asia ei ole niin yksiselitteinen.

”Merkittäviä juridisia haasteita eläinyrittäjien osalta aiheuttaa se, että eläimet eivät ole oikeustieteen tarkoittamia oikeussubjekteja. Toisin sanoen eläimillä ei ole juridisia oikeuksia tai velvollisuuksia eikä lemmikki voi täten olla sopimussuhteen osapuolena. Tämän vuoksi eläinasiakkaiden on toistaiseksi avattava asiakkuutensa Ukko.fi:ssa omistajansa nimellä”, kommentoi konsernin lakiasiainjohtaja Outi Rajaniemi ja jatkaa:

”Toki selvitämme nyt aktiivisesti, kuinka voisimme mahdollistaa myös eläinten suorat asiakkuudet tulevaisuudessa.”

Huhtikuun aikana on tarkoituksena avata oma asiakaspalvelunsa heille, jotka haluavat yrittää lemmikkinsä kanssa. Erityisesti koiranomistajia halutaan kosiskella asiantuntijuudella, minkä vuoksi riveihin ollaan palkkaamassa eläintenhoitaja, joka on toiselta ammatiltaan kirjanpitäjä. Asiakaspalveluksessa aloittaa myös aito lajitoveri eli koira.

”Onnistuneet asiakaskohtaamiset ovat meille tärkeitä. Myöhemmin resursseja aiotaan käyttää myös siihen, että yksi asiakaspalvelijamme opiskelee hevoskuiskaajaksi. Olemme innoissamme tästä uudesta aluevaltauksesta, mikä mukailee myös yrityksemme arvoja eli aina kannattaa yrittää”, Honkajuuri kertoo.

Lisätiedot:
UKKO.fi asiakaspalvelun haukkuvastaava Puppe, p. 09 6980 934
UKKO.fi viestintäpäällikkö Leena Honkajuuri, p. +358 40 195 5943

Me UKKO.fissä toimimme oppaana yrittäjyyteen ja olemme saattaneet jo yli 160 000 kevytyrittäjää yrittämisen polulle. Lisäksi olemme apuna myös silloin, kun on tarve ottaa seuraava askel, eli perustaa y-tunnuksellisen yritys. Toiminimipalvelumme on jo auttanut tuhansia itsenäisiä yrittäjiä yrittäjyyden matkallaan.

Aprillia! UKKO ei (ainakaan vielä) tarjoa palvelua suoraan lemmikeille, mutta heidän omistajiaan on jo Ukko-yrittäjien joukossa. 

Toiminimiyrittäjyys voi olla myös helppoa

Kirjanpito, laskutus ja kuittivarasto kiinteällä kuukausihinnalla. Perustamme toiminimen ilmaiseksi ja saat Y-tunnuksen heti käyttöösi.
Lue lisää toiminimiyrittäjyydestäAskarruttaako jokin? Jätä meille yhteydenottopyyntö

 

Muita artikkeleita aiheesta Ajankohtaista:

  • Ajankohtaista Miltä näyttää UKKO.fin asiakaspalvelijan työviikko? Milka piti Yrittäjyyskoululle päiväkirjaa

    Miltä näyttää UKKO.fin Toiminimiyrittäjiä asiakaspalvelussa auttavan Milkan työviikko? No ei ainakaan tylsältä! Sukella mukaan Milkan arkeen ja ylläty siitä, miten monipuolista asiakaspalvelijan työ voikaan kaikissa erilaisissa tilanteissa olla. Tällä viikolla vietetään kansainvälistä asiakaspalveluviikkoa. Maanantai / Kirjanpidon kiemuroiden selvittelyä Aamu alkaa teekupillisen keittämisellä ja aamupalaverilla, jossa pidetään pikakatsaus sekä oman tiimin viime viikon kuulumisiin että alkavan viikon tuleviin juttuihin. Katsauksen jälkeen…

    Lue lisää
  • Ajankohtaista Kevytyrittäjyyden asiakaspalvelun aukioloaikoihin muutos 1.9. alkaen

    UKKO Kevytyrittäjyyden asiakaspalvelun aukioloajat on päivitetty vastaamaan paremmin asiakkaidemme tarpeita. Torstaista 1.9.2022 alkaen UKKO Kevytyrittäjyyden asiakaspalvelu palvelee maanantaista perjantaihin kello 8-16. Yhteystiedot: asiakaspalvelu@ukko.fi 09 6980 934 (ma-pe klo 8-16)   UKKO Kevytyrittäjyyden asiakaspalvelu UKKO Toiminimiyrittäjyyden asiakaspalvelu UKKO Kevytyrityksen asiakaspalvelu

    Lue lisää
  • Ajankohtaista UKKO.fi on mukana asiakaspalveluviikon vietossa 5.–9.10. – “Erinomaisen aspasta tekee sen monipuolisuus”

    Ensi viikko 5.–9. lokakuuta on kansainvälinen asiakaspalveluviikko. Myös me UKKO.fi:llä osallistumme sen viettoon, ja se näkyy muun muassa somekanavillamme – seuraile siis niitä! Loistava asiakaspalvelu on yritykselle kilpailuvaltti, ja teemaviikon tarkoituksena onkin antaa asiakaspalvelulle sen ansaitsemaa tunnustusta. Asiakaspalveluviikko on alun perin lähtöisin Yhdysvalloista, ja kansainvälisesti sitä on vietetty 1990–luvulta lähtien. Suomessa sitä edistää Wakaru Asiakaspalveluverkosto eli Wave, joka tänä vuonna kutsui siihen…

    Lue lisää