UKKO.fi avaa oman asiakaspalvelunsa koirille – ”lemmikeissä on suuri yrittäjäpotentiaali”

koirat-asiakkaaksi-ukko

UKKO.fi:n Yrittäjyyskoulu kertoi 19. maaliskuuta havannankoira Vilin tarinan. Vili on paitsi somevaikuttaja, myös toiminimiyrittäjä. Vilin yrittäjätarinan esittelyn jälkeen asiakaspalvelun puhelin on soinut kuumana ja nyt UKKO.fi on päättänyt reagoida asiaan.

”Olemme olleet hyvin hämmästyneitä kyselyiden määrästä, mutta toisaalta sosiaalisen median aikana on hyvinkin ymmärrettävää ja luontevaa, että koiratkin tekevät tiliä. Olemme nyt ymmärtäneet, että lemmikeissä on suuri yrittäjäpotentiaali”, kommentoi viestintäpäällikkö Leena Honkajuuri.

Vilin tarinan kertomisen jälkeen UKKO.fi:n kautta on rekisteröity yhteensä 12 koiraa, kolme kissaa, kaksi ponia ja yksi marsu. Toistaiseksi kaikki asiakkaat on otettu avosylin vastaan, mutta juridisesti asia ei ole niin yksiselitteinen.

”Merkittäviä juridisia haasteita eläinyrittäjien osalta aiheuttaa se, että eläimet eivät ole oikeustieteen tarkoittamia oikeussubjekteja. Toisin sanoen eläimillä ei ole juridisia oikeuksia tai velvollisuuksia eikä lemmikki voi täten olla sopimussuhteen osapuolena. Tämän vuoksi eläinasiakkaiden on toistaiseksi avattava asiakkuutensa Ukko.fi:ssa omistajansa nimellä”, kommentoi konsernin lakiasiainjohtaja Outi Rajaniemi ja jatkaa:

”Toki selvitämme nyt aktiivisesti, kuinka voisimme mahdollistaa myös eläinten suorat asiakkuudet tulevaisuudessa.”

Huhtikuun aikana on tarkoituksena avata oma asiakaspalvelunsa heille, jotka haluavat yrittää lemmikkinsä kanssa. Erityisesti koiranomistajia halutaan kosiskella asiantuntijuudella, minkä vuoksi riveihin ollaan palkkaamassa eläintenhoitaja, joka on toiselta ammatiltaan kirjanpitäjä. Asiakaspalveluksessa aloittaa myös aito lajitoveri eli koira.

”Onnistuneet asiakaskohtaamiset ovat meille tärkeitä. Myöhemmin resursseja aiotaan käyttää myös siihen, että yksi asiakaspalvelijamme opiskelee hevoskuiskaajaksi. Olemme innoissamme tästä uudesta aluevaltauksesta, mikä mukailee myös yrityksemme arvoja eli aina kannattaa yrittää”, Honkajuuri kertoo.

Lisätiedot:
UKKO.fi asiakaspalvelun haukkuvastaava Puppe, p. 09 6980 934
UKKO.fi viestintäpäällikkö Leena Honkajuuri, p. +358 40 195 5943

Me UKKO.fissä toimimme oppaana yrittäjyyteen ja olemme saattaneet jo yli 100 000 kevytyrittäjää yrittämisen polulle. Lisäksi olemme apuna myös silloin, kun on tarve ottaa seuraava askel, eli perustaa y-tunnuksellisen yritys. Toiminimipalvelumme on jo auttanut tuhansia itsenäisiä yrittäjiä yrittäjyyden matkallaan.

Aprillia! UKKO ei (ainakaan vielä) tarjoa palvelua suoraan lemmikeille, mutta heidän omistajiaan on jo Ukko-yrittäjien joukossa. 

Toiminimiyrittäjyys voi olla myös helppoa

Kirjanpito, laskutus ja kuittivarasto kiinteällä kuukausihinnalla. Perustamme toiminimen ilmaiseksi ja saat y-tunnuksen heti käyttöösi.
Lue lisää toiminimiyrittäjyydestäAskarruttaako jokin? Jätä meille yhteydenottopyyntö >>

 

Muita artikkeleita aiheesta Ajankohtaista:

  • Ajankohtaista Maksaako UKKO.fi palkkaa?

    Sosiaalisessa mediassa on hiljattain keskusteltu ahkerasti siitä, maksaako UKKO.fi käyttäjilleen palkkaa ja toimii UKKO.fi käyttäjiensä työllistäjänä. Ajattelin vastata näihin kysymyksiin tällä blogipostauksella. Ensin perustiedot siitä mitä UKKO.fi tekee: UKKO.fi on verkkopalvelu, jonka kautta yksityishenkilö voi laskuttaa työsuoritteensa ilman omaa yritystä. Työntekijä luo laskun palvelussamme ja me maksamme rahat pankkitilille verokorttia vastaan. UKKO.fi:n taustalla on SLP Group Oy -niminen yritys. Maksaako…

    Lue lisää
  • Ajankohtaista Mihin katosi 10,6 miljoonaa?

    Emme ole kadottaneet omia tai käyttäjiemme rahoja otsikossa mainitun yli kymmenen miljoonan edestä, vaan tilitimme tuon sievoisen summan palkan sivukuluina muun muassa verottajalle ja työttömyysvakuutusrahastolle. Maksamillamme veroilla pidetään yllä yhteiskunnan kannalta tärkeitä rakenteita, kuten sosiaaliturvaa, koulutusta ja terveydenhuoltoa. Suomalaisten verorahojen käytön jakaantumista voi lukea Veromaksajat.fi-sivulta. Meiltä UKKO.fI:stä kysellään usein yrityksemme liikevaihdosta ja muista tunnusluvuista. Haluamme olla tässä asiassa mahdollisimman avoimia, ja siksi…

    Lue lisää
  • Ajankohtaista Miltä näyttää UKKO.fin asiakaspalvelijan työviikko? Milka piti Yrittäjyyskoululle päiväkirjaa

    Miltä näyttää UKKO.fin Toiminimiyrittäjiä asiakaspalvelussa auttavan Milkan työviikko? No ei ainakaan tylsältä! Sukella mukaan Milkan arkeen ja ylläty siitä, miten monipuolista asiakaspalvelijan työ voikaan kaikissa erilaisissa tilanteissa olla. Tällä viikolla vietetään kansainvälistä asiakaspalveluviikkoa. Maanantai / Kirjanpidon kiemuroiden selvittelyä Aamu alkaa teekupillisen keittämisellä ja aamupalaverilla, jossa pidetään pikakatsaus sekä oman tiimin viime viikon kuulumisiin että alkavan viikon tuleviin juttuihin. Katsauksen jälkeen…

    Lue lisää