Blogi

Category: Blogi

Mitä blogimme pitää sisällään?

UKKO.fi:n blogi käsittelee kevytyrittäjyyteen, yrittäjyyteen ja työelämään liittyviä asioita. Jaamme linkkejä ja vinkkejä esimerkiksi oman työn hinnoitteluun sekä markkinointiin. Lisäksi esittelemme palvelumme uusia ominaisuuksia sekä kerromme byrokratian uusista tuulista.

Täältä löydät myös inspiroivia tosielämän tarinoita samoihin teemoihin liittyen.

Mikäli haluat pysyä kartalla työelämän muutoksista, itsensä ja liiketoiminnan kehittämisestä, sekä muista mielenkiintoisista aiheista olet oikeassa paikassa!

11.11.2015

Vieraskynä: Bloggaaja, tunne arvosi!

Ihmiset ovat siirtyneet viettämään vapaa-aikaansa enenevissä määrin nettiin. Sieltä etsitään tarpeellista tietoa, viihdytetään itseä ja jaetaan paloja omasta elämästä toisten nettikäyttäjien kanssa. Mainio esimerkki nykyajan netti-ilmiöstä on blogit: blogeista saa tietoa ajankohtaisista aiheista, kuumimmista trendeistä ja niiden kautta voi seurata muiden ihmisten tavallista elämää. Blogit ovat varteenotettava kilpailija muunmuuassa perinteisille aikakaus- ja sanomalehdille, ja niiden kävijämäärät osoittavat että blogeille on toden totta kysyntää. Suomen luetuimman blogin tittelin sai taannoin Eevi Teittisen kirjoittama Minifitess, joka kerää kuukausittain huimat 130,000 lukijaa (Lähde: Marmai 8/2015, vaatii rekisteröitymisen). Blogien suosio on tehnyt bloggaamisesta täysipäiväisen työn monelle, ja yhä useampi saa tänä päivänä bloggaamisesta sivutuloja. Tämä tarkoittaa sitä, että blogien ja yritysten välillä liikkuu raha. Yhteistyö, yritykset ja bloggaajat = villi länsi Blogeja kirjoitetaan lukuisista aiheista. Marmai-julkaisun mukaan luetuimpiin blogeihin kuuluvat lifestyleen ja muotiin keskittyvät blogit, ruokablogien kasvattaessa tasaisesti suosiotaan. Kun ajattelee blogeja yrityksen näkökulmasta, ei ole hankala keksiä miksi yritykset lähtevät mukaan blogiyhteistyöhön....
Lue lisää »

Hyvä omakuva toimii käyntikorttina netissä

Kättely ja tervehdys antavat ihmisestä ensivaikutelman kasvotusten. Netissä tuo sama ensivaikutelma tehdään valokuvalla. Mikäli et halua näyttää epäammattimaiselta, kannattaa sinun hieman käyttää aikaa valokuvien...
16.10.2015 Lue lisää »

Miten perustella hinta asiakkaalle?

Asiakkaalla on useimmiten jonkinlainen budjetti. Budjetin ollessa vaatimaton on selvää, ettei asiakas osta, jos hintasi ylittää heidän maksukykynsä. Toisaalta matala hinta ei välttämättä ole...
1.10.2015 Lue lisää »

Älä alihinnoittele

  Kenties tärkein sääntö oman työn hinnoittelussa on ‘’Älä alihinnoittele’’.  Alennuksen perässä olevat asiakkaat eivät halua maksaa ja vaihtavat palvelun tarjoajaa heti kun saavat...
25.9.2015 Lue lisää »